1. Interaktywne gry i ćwiczenia:
są atrakcyjne dla uczniów, zaciekawiają, aktywizują, pozwalają lepiej zrozumieć temat,
pobudzają wyobraźnię, wprowadzają element rywalizacji (gamifikacja)
2. Kiedy stosować interaktywne gry i ćwiczenia?
nalekcjach i zajęciach dodatkowych do użycia np. z tablicą interaktywną,
podczaswprowadzania nowego tematu,jako utrwalenie i przerywnik lekcji,
podczas podsumowania działu,
tworzenie gier i ćwiczeń jako dodatkowa praca dla chętnych uczniów
3. Kiedy nie stosować, kiedy się nie sprawdza:
bez dostępnego sprzętu,
bez internetu,
na całości lekcji, gdy uczniowie nie myślą, tylko mechanicznie klikają,
Na stronie Learningpps.org możemy:
-przeglądać aplikacje już stworzone, wybierać kategorie, czyli przedmioty nauczania,
-modyfikować już istniejące aplikacje
-sortować aplikacje według popularności, najwyższych ocen czy ilości wyświetleń,
-utworzyć konto i opracowywać własne aplikacje, korzystając z gotowych szablonów,
-publikować stworzone aplikacje, aby inni użytkownicy mogli z nich korzystać,
-utworzyć klasę uczniowską (system wygeneruje loginy i hasła), jako nauczyciel mamy podgląd do tworzonych uczniowskich aplikacji oraz zarządzać kontami dla uczniów,
-wysyłać wiadomości do zalogowanych użytkowników, także uczniów,
-otrzymywać powiadomienia o ilości wyświetleń i uzyskanej ocenie opublikowanej aplikacji.
( J.Palińska, K.Gorzędowska)
Tutoriale do najczęściej używanych kategorii gier stworzyły K.Gorzędowska i J. Palińska.
Link do opisu memory A.Bilska
http://issuu.com/agnieszkabilska/docs/learning_apps_instrukcja_pat?e=3599352/1331571